SERWIS

URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNE 


Coraz częściej w naszych biurach pojawiają się maszyny spełniające wiele funkcji i posiadające w jednej obudowie kilka urządzeń takich jak :  kserokopiarka, drukarka, skaner często występujący w konfiguracji z faksem, które oszczędzając cenne miejsce w naszym biurze oddają nam nieocenione możliwości poprawienia jakości i łatwości pracy. Niestety ta integracja łączy się z niebezpieczeństwem, że w przypadku uszkodzenia jednego z podzespołów całe urządzenie stanie się na czas naprawy bezużyteczne. Praktyka serwisowa w pełni potwierdza te obawy. Skoncentrowanie wielu urządzeń w jednym miejscu łączy się z zmniejszeniem odporności całości na niewielkie usterki blokując całe urządzenie do czasu ich usunięcia. 

Są to częste, coraz częściej rozpoznawane praktyki :

1. blokady urządzeń  przy wyczerpaniu się np. jednego,  nawet w danej chwili nie używanego koloru tuszu lub tonera, 

2. bardzo częstego uszkodzenia - braku gotowości urządzenia do pracy przy jednoczesnym bardzo długim czasie nagrzewania lampy skanera,

3. powtarzających się blokadach i głośnej pracy skanerów, itp.

Są to awarie, które usuwamy zwykle w ciągu kilku godzin i których koszt waha się w granicach :  100 -  200 zł

Za jakość wykonywanych kopii bezpośrednio odpowiadają podzespoły podające toner  --> patrz. KARTRIDŻE, PODAJNIKI TONERA  

  oraz podzespoły bębna światłoczułego --> patrz.  BĘBNY  

W wielu urządzeniach zastosowano oba podzespoły połączone w jeden kartridż - cartridge .

Najczęstsze pozostałe uszkodzenia spowodowane są złą pracą :

  1a. podajników papieru - to zatrzymujące się w urządzeniu kartki, co zwykle jest spowodowane zanieczyszczeniem gum pobierających i wałków transmisyjnych pyłem papierowym, rozsypanym tonerem lub zwykłym  kurzem.

  1b. zużyciem tzw. separatorów odpowiedzialnych za pojedyńcze pobieranie kartek z podajnika papieru. W początkowej fazie zużycia urządzenie pobiera zamiast po jednej od razu kilka kartek, zwykle wtedy gdy w podajniku papieru znajduje się ich niewielka ilość. W końcowym stadium zużycia podajnik pobiera zawsze po kilka kartek, co zwykle kończy się poważnym zakleszczeniem kartek w urządzeniu i awarią mechanizmu napędu. Dlatego tak ważne jest , aby usunąć tą usterkę możliwie jak najszybciej !

 1c. czujników papieru - to zatrzymujące się w urządzeniu kartki, co zwykle jest spowodowane uszkodzeniami mechanicznymi tych podzespołów lub ich unieruchomieniem związanym z nadmiernym zanieczyszczeniem urządzenia.

 2. podzespołów utrwalania -to zakleszczające się przy wyjściu kartki, często pofałdowane w harmonijkę, co jest najczęściej spowodowane zużyciem lub uszkodzeniem pazurków tzw. odrywaczy lub przegrzewaniem podzespołu utrwalania spowodowanego zabrudzeniem termistora, a w konsekwencji podwyższeniem temperatury pracy podzespołu. Pojawiające się na kartkach gęste czarne plamy lub czarne pasy mogą być spowodowane uszkodzeniami mechanicznymi wałka teflonowego lub gumowego podzespołu utrwalania.

3. niedoskonałe szare, niekontrastowe kopie mogą być również przyczyną zanieczyszczeń podzespołów optycznych skanera

Pozorne oszczędności na wydatkach związanych z przeprowadzeniem okresowych konserwacji urządzeń, mszczą się na nas poważnymi i drogimi naprawami oraz długim przestojem urządzeń.
Bardzo często naprawiamy urządzenia nie konserwowane od wielu miesięcy lub wcale od daty zakupu. Zasypane tonerem podzespoły jeśli drukują to w niezadowalający sposób, urządzenia pracują bardzo głośno lub wręcz zacierają się. Częstym powodem złej pracy drukarki jest uszkodzone połączenie drukarki z komputerem (np. połączenie lub kabel), nieprawidłowa konfiguracja sprzętu lub złe działanie programów odpowiedzialnych za sterowanie pracą drukarki. (patrz  --> 
drivers)

 




Znajdziesz nas na

Puławska 132a/21 róg Naruszewicza

JAK ZAMAWIAĆ...

JAK EXPRESOWO:
  ZREGENEROWAĆ...
  NAPRAWIĆ...

JAK NAJTANIEJ KUPIĆ...

JAK NAJTANIEJ NAPRAWIĆ...

JAK ZDIAGNOZOWAĆ...

JAK PŁACIĆ...

JAK REKLAMOWAĆ...

JAK DOSTARCZYĆ...

JAK ODEBRAĆ...

JAK WYPOŻYCZYĆ URZĄDZENIE NA CZAS NAPRAWY...

JAK ODSPRZEDAĆ UŻYWANY CARTRIDG'E...

JAK ZAINSTALOWAĆ NOWE URZĄDZENIE...

CENNIK URZĄDZEŃ UŻYWANYCH...

...

...

...


 
Made by Tomasz Brzeziński