SERWIS

DRUKARKI LASEROWE 


Za jakość wykonywanych kopii bezpośrednio odpowiadają podzespoły podające toner  --> patrz.  PODAJNIKI TONERA, KARTRIDŻE  

  oraz podzespoły bębna światłoczułego --> patrz.  BĘBNY  

W wielu urządzeniach zastosowano oba podzespoły połączone w jeden kartridż.

Najczęstsze pozostałe uszkodzenia drukarek laserowych spowodowane są złą pracą :

  1a. podajników papieru - zatrzymujące się w urządzeniu kartki, co zwykle jest spowodowane zanieczyszczeniem gum pobierających i wałków transmisyjnych pyłem papierowym, rozsypanym tonerem lub tradycyjnym kurzem.

  1b. zużyciem tzw. separatorów odpowiedzialnych za pojedyńcze pobieranie kartek z podajnika papieru. W początkowej fazie zużycia tego elementu urządzenie pobiera tylko kilka kartek, jeżeli na podajniku papieru znajduje się ich niewielka ilość. W końcowym stadium pobiera zawsze po kilka kartek i kończy się poważnym zakleszczeniem kartek w urządzeniu, a w konsekwencji awarią mechanizmu napędu. Dlatego istotne jest , aby usunąć tą usterkę możliwie jak najszybciej !

 2. czujników papieru - z powodów uszkodzeń mechanicznych lub ich unieruchomienia z powodu zanieczyszczeń urządzenia.

 3. podzespołów utrwalania - zakleszczające się przy wyjściu kartki, często pofałdowane w harmonijkę, co jest najczęściej spowodowane zużyciem i uszkodzeniem pazurków odrywaczy lub przegrzewaniem podzespołu utrwalania spowodowanego zabrudzeniem termistora, a w konsekwencji podwyższeniem temperatury pracy podzespołu. Pojawiające się na kartkach gęste czarne plamy lub czarne pasy mogą być spowodowane uszkodzeniami mechanicznymi wałka teflonowego lub gumowego podzespołu utrwalania.

4. niedoskonałe szare, niekontrastowe kopie mogą być również przyczyną zanieczyszczeń  - podzespołów optycznych lasera

PAMIĘTAJMY !  Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z jakości wydruku to zamiast wymieniać drogi  bęben światłoczuły lub  kartridż może warto poddać urządzenie okresowemu czyszczeniu i konserwacji

Pozorne oszczędności na wydatkach związanych z przeprowadzeniem okresowych konserwacji urządzeń, mszczą się na nas poważnymi i drogimi naprawami oraz długim przestojem urządzeń.
Bardzo często naprawiamy urządzenia nie konserwowane od wielu miesięcy lub wcale od daty zakupu. Zasypane tonerem podzespoły jeśli drukują to w niezadowalający sposób, urządzenia pracują bardzo głośno lub wręcz zacierają się. Częstym powodem złej pracy drukarki jest uszkodzone połączenie drukarki z komputerem (np. połączenie lub kabel), nieprawidłowa konfiguracja sprzętu lub złe działanie programów odpowiedzialnych za sterowanie pracą drukarki. (patrz  --> 
drivers)

 

Z tego powodu w przypadku uszkodzenia drukarki należy dostarczyć ją do serwisu z kablem drukarkowym i sterownikami !



Znajdziesz nas na

Puławska 132a/21 róg Naruszewicza

JAK ZAMAWIAĆ...

JAK EXPRESOWO:
  ZREGENEROWAĆ...
  NAPRAWIĆ...

JAK NAJTANIEJ KUPIĆ...

JAK NAJTANIEJ NAPRAWIĆ...

JAK ZDIAGNOZOWAĆ...

JAK PŁACIĆ...

JAK REKLAMOWAĆ...

JAK DOSTARCZYĆ...

JAK ODEBRAĆ...

JAK WYPOŻYCZYĆ URZĄDZENIE NA CZAS NAPRAWY...

JAK ODSPRZEDAĆ UŻYWANY CARTRIDG'E...

JAK ZAINSTALOWAĆ NOWE URZĄDZENIE...

CENNIK URZĄDZEŃ UŻYWANYCH...

...

...

...


 
Made by Tomasz Brzeziński